In onze Delhaize trekt een stickertje op de verpakking van de volkoren lasagne en de lasagne verdure van Come a casa mijn aandacht. Thuis snel even googelen en dan blijkt dat Come a casa finalist werd van de Inn'Awards van 2013.
En ik vind nog meer leuke weetjes, 't is niet de eerste keer dat Come a casa in de prijzen valt. Ze kregen eerder al een bronzen 'Effie' in 2004 en 2007, de 'Good egg' award van Gaia (waar ik al eerder wat over schreef) en de gouden BEA voor het knap bedachte 'ristorante del Grano' in 2012.
Promo film over het Ristorante Del Grano. Origineel bedacht en terechte winnaar.
De Inn’ Awards zetten innoverende producten in de kijker!
De wereld zou maar triest zijn als er geen hoop was op vooruitgang. En onze supermarktrekken zouden er waarschijnlijk beginnen uitzien als die van het voormalige Oostblok, als onze industriëlen niet voortdurend investeerden in de ontwikkeling van nieuwe producten. Innovatie betekent groei, vooral als deze perfect weet in te spelen op de immer veranderende behoeften van de consument en deze bedenkt met producten die smakelijker, gezonder, gebruiksvriendelijker, origineler, milieubewuster en gedurfder zijn dan wat hij voordien kende.
Al zeven jaar lang wikt en weegt Gondola de nieuwe producten die tijdens het voorbije jaar op de markt kwamen en bekroont het blad voor de professionals van de retail en de FMCG de meest vernieuwende artikelen. De principes die ons magazine hierbij in acht neemt zijn daarbij steeds dezelfde gebleven.
Het eerste principe is het niet-commerciële karakter van het project:
De laureaten worden niet behandeld als ‘klanten’. Ze hoeven geen royalty’s te betalen aan de organisator, wat de onpartijdigheid alleen maar ten goede komt. De evaluatie van de ingeschreven producten wordt begeleid door de experts van de twee belangrijkste marktstudiebureaus: Nielsen en GfK Panel Services. Deze zorgen voor het cijfermateriaal dat aan de jury een objectief criterium verschaft om te oordelen of de lancering van een product op de goede manier is gebeurd, ongeacht de kenmerken ervan. Hoe heeft de consument het artikel ontvangen? Hoe is de producent tewerk gegaan om deze innovatie in de kijker te zetten?
Het tweede principe betreft de expertise van onze partners:
Als organisator van de Inn’ Awards neemt Gondola Magazine vooral de rol van facilitator op zich. We zijn er bijzonder trots op dat we er gedurende al deze jaren in geslaagd zijn een zo groot aantal aankoopverantwoordelijken, experts in marktstudies en specialisten rond ons te verzamelen. We nemen dan ook graag deze gelegenheid te baat om al die mensen te bedanken voor hun zeer gewaardeerde medewerking aan dit initiatief!
Winnaar werd dit jaar 'ALPRO mild & creamy': een lekker, gezond en volledig plantaardig alternatief voor yoghurt.
Er zit geen lactose in, iets waar veel mensen een intolerantie voor hebben ontwikkeld, het bevat ook minder calorieën en verzadigde vetzuren én het is beter voor het milieu. Bij de productie wordt er namelijk minder CO2 geproduceerd dan bij traditionele melkproductie. De juryleden appreciëren de durf die nodig is voor een dergelijke lancering, de handige formaten en vooral de smaak van het product, die wordt omschreven als een uitstekende verrassing. Het vernieuwende karakter van Alpro Mild & Creamy dat ten goede komt aan de categorie, de kwaliteit van het geleverde werk zowel op technisch- als op marketinggebied en de goede verkoop waren de overwegingen die de professionals overtuigden om het de eerste plaats te gunnen in de klassering van de foodproducten. Een mooie trofee die het dynamische Alpro kan toevoegen aan andere onderscheidingen die het de laatste jaren verdiend heeft.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten